گزارش سمینار بین‌المللی حسابداری مدیریت و ابزارهای تحلیل‌گری کسب و کار

گزارش سمینار بین‌المللی حسابداری مدیریت و ابزارهای تحلیل‌گری کسب و کار
سمینار بین‌المللی حسابداری مدیریت و ابزارهای تحلیل‌گری کسب و کار، مورخ 12 بهمن ماه 1402، توسط مجموعه مالی‌سرا با همکاری دکتر علیرضا صراف، به نمایندگی از طرف انجمن حسابدارن مدیریت استرالیا و نیوزلند، در هتل اسپیناس پالاس، با حضور اساتید برجسته بین‌المللی داخلی و خارجی، برگزار شد.
 
مجموعه «مالی‌سرا» در تیرماه 1401 با هدف ارائه رویکردی نوآورانه در آموزش‌های تخصصی آفلاین و حضوری در حوزه مالی، حسابداری و سواد مالی عمومی آغاز به کار نمود. خلاء کنونی آموزش‌های با کیفیت بالا، در حوزه مالی و حسابداری، عدم توجه به نیازهای روز جامعه، همچنین نبود برنامه‌های یکپارچه آموزشی و کاربردی از انگیزه‌های اصلی تاسیس این مجموعه بوده است.
 
مالی‌سرا به دنبال راه‌اندازی یک دایره‌المعارف جامع آموزشی در حوزه‌های مالی، حسابداری و سواد مالی عمومی می‌باشد. مالی‌سرا مفتخر است با بکارگیری بهترین و مجرب‌ترین اساتید دانشگاهی و حرفه‌ای داخلی و بین‌المللی، با کیفیت‌ترین آموزش‌های آکادمیک و حرفه‌ای را به مخاطبین خود ارائه دهد. این مجموعه دارای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز خدمات تخصصی دانشگاه تهران (شعبه دانشکدگان فارابی) می‌باشد و دوره‌هایی را به صورت مشترک و با گواهینامه رسمی دانشگاه تهران برگزار می‌نماید. 
 
این مجموعه همچنین دارای تفاهم‌نامه همکاری با موسسه حسابداران مدیریت استرالیا و نیوزلند است و دوره‌هایی با گواهینامه رسمی انجمن حسابداران مدیریت استرالیا و نیوزلند برگزار می‌کند.
 
دکتر صراف در گزارش سمینار حسابداری مدیریت
 
رییس و نائب رییس این همایش به ترتیب، پروفسور جانک راتناتونگا و دکتر علیرضا صراف بودند.
سخنرانی افتتاحی توسط دکتر علیرضا صراف (نماینده رسمی موسسه حسابداران مدیریت استرالیا و نیوزلند در ایران) انجام شد.
 
در ادامه، پروفسور جانک راتناتونگا (رئیس موسسه حسابداران مدیریت استرالیا و نیوزلند) به سخنرانی با موضوع "بهای تمام شده سه عنصر حیات: آب، هوا و غذا" پرداختند. همچنین ایشان در رابطه با گازهای گلخانه‌ای بیش از اندازه که باعث تغییرات آب و هوایی و آلودگی هوا شده است، مباحثی را مطرح نمودند.
 
دکتر فرجی در گزارش سمینار حسابداری مدیریت
 
دکتر امید فرجی، دبیر علمی همایش و مدیرعامل مجموعه مالی‌سرا، در بخش بعدی به نقش مبحث مهم برنامه‌ریزی مالی و تحلیل‌گری کسب و کار Financial Planning & Analysis) ((FP&A) در محیط اقتصادی و تجاری کنونی پرداخته و اهمیت استفاده از آن را مورد بررسی قرار دادند.
 
ایشان FP&A را بدین شکل تعریف کردند: عبارت است از یک عملکرد شرکتی، که داده‌ها و اطلاعات مالی مورد استفاده برای تصمیم‌گیری استراتژیک و حل مسئله را مدیریت، درک و تفسیر می‌نماید.
 
 
دکتر رحمانی در گزارش سمینار حسابداری مدیریت
 
در ادامه، پرفسور علی رحمانی، عضو هیئت علمی و استاد حسابداری دانشگاه الزهرا (س)، به سخنرانی با موضوع تجزیه و تحلیل ارزش فرایندها، جایگاه اینگونه تحلیل‌ها و چگونگی تاثیر آن‌ها در بهبود مستمر عملکرد کسب و کارها پرداختند.
ایشان همچنین، به موضوعات مهم دیگری همچون روش‌شناسی تجزیه و تحلیل ارزش فرآیند، مدل فرآیند کسب و کار، شناسایی فرآیندها و گام‌های تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها اشاره نمودند.
 
 
 
بیارته باگسنس در گزارش سمینار حسابداری مدیریت
 
سمینار با سخنرانی‌های متنوعی از دیگر اساتید برجسته ادامه یافت. جناب آقای بیارته باگسنس (مدیر مالی و معاون سابق مدیریت عملکرد شرکت  STATOILنروژ و مولف حوزه فراسوی بودجه‌ریزی)، جناب آقای مهندس علی عشاقی (مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایران یاسا، یکی از شرکت‌های پیشرو در زمنیه پیاده‌سازی هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (ABC))، دکتر ناریش ماکیجانی (مدیر عامل شرکت مشاوره OTI)، در سخنرانی خود، به ترتیب به بحث و بررسی پیرامون موضوعات ذیل پرداختند: 
• فراسوی بودجه‌ریزی برای عملکرد بهتر سازمان‌ها؛ 
• پیاده‌سازی هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (ABC) در شرکت ایران یاسا (نحوه پیاده‌سازی، اجرا و دستاوردها)؛ 
• همسویی و اجرای استراتژی‌ها. 
 
 
 
امیر خطایی در گزارش سمینار حسابداری مدیریت
 
در بخش بعدی سمینار بین‌المللی حسابداری مدیریت و ابزارهای تحلیل‌گری کسب و کار، دکتر امیر خطایی (معاون عملیات شرکت CHIT CHATS کانادا)، به ارائه سخنرانی در خصوص استفاده از تکنیک مدیریت برمبنای فعالیت  (ABM) و هزینه‌یابی برمبنای فعالیت (ABC) ، جهت ارزیابی تغییرات در ارزش پیشنهادی سازمان پرداختند.
 
 
 
دکتر پوریانسب در گزارش سمینار حسابداری مدیریت
 
پس از دکتر امیر خطایی، دکتر امیر پوریانسب، مدرس و محقق در حوزه حسابداری، در ارائه خویش، موضوعاتی از قبیل مقررات گزارشگری مالی بین‌المللی در حوزه پایداری، حسابداری مدریتی پایندگی، روندهای جهانی حسابداری بها در خدمت پایندگی و فنون حسابداری بها در خدمت پایندگی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
 
 
دکتر کاوه آسیایی در گزارش سمینار حسابداری مدیریت
 
سپس، جناب دکتر کاوه آسیایی، استاد حسابداری دانشگاه موناش استرالیا، در حوزه ادغام کنترل مدیریت پایداری برای ابتکارات موثر مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)، به طرح مباحث و موضوعات مهمی پرداختند.
 
 
 
گری کوکینز در گزارش سمینار حسابداری مدیریت
 
در سخنرانی پایانی این سمینار، دکتر گری کوکینز، مولف چندین کتاب برجسته در حوزه حسابداری مدیریت، مدرس و مشاور صاحب نام حوزه حسابداری مدیریت استراتژیک، به طرح موضوعات مهمی در حوزه  مدیریت عملکرد سازمانی مبتنی بر تجزیه و تحلیل، پرداختند.
 
اگر تمایل به تهیه فیلم این سمینار داشتید می‌توانید با شماره 09999965502 در ارتباط باشید.
 
 
مالی‌سرا، سرای آرامش مالی.
با مالی‌سرا، بهترین‌ها و حرفه‌ای‌ترین‌ها در انتظار شماست. با ما همراه باشید.

 

نویسنده : سمیه جهانی

دیدگاه کاربران (0)